Dilema. Iz različitih ste razloga bez štampača.
Šta biste trebali odabrati? Iznajmljivanje štampača ili kupovina novog?
Ponovilo se. Nedavno sam štampao ugovor za klijenta. Odjednom mi je štampač prestao raditi. Bio sam u panici jer nisam znao šta da radim, jer je ovo za mene bio vrlo važan posao. Tada sam počeo tražiti rešenja. Najbolja cena za novi štampač, iznajmiti štampač, želim što pre štampač, usluge štampača, rešenja za štampu … Dobio sam puno ponuda. Ali bio sam u dilemi. Šta da odaberem. Da li bih trebao kupiti potpuno novi štampač, imati operativni zakup ili unajmiti štampač?
U ovom ćemo vam članku dati prednosti i nedostatke svake opcije.
Kupovina štampača
Kupovina štampača ili kopirke je velika kupovina. To može biti skupo, posebno za firme koje ne znaju koliko će štampati ili nisu pravilno izračunale. Stoga postoje i druge mogućnosti poput lizinga ili najma.
Počnimo s lizingom. Iznajmljivanje – lizing štampača sigurno je dobra odluka ako vam nedostaje gotovine. Imate fiksnu mesečnu uplatu sa kojom se unapried dogovorite sa najmodavcem na duži vremenski period. To vam omogućava da unapred planirate svoje troškove koji su vrlo predvidljivi. Ako sa sigurnošću znate da će vam mašina trebati na duži vremenski period. Odnosno godinu dana ili više, tada je lizing dobra opcija. Održavanje je obično uključeno u zakup. To znači godišnje preglede i održavanje. U mnogim slučajevima dobijate i upravljane usluge ispisa za pojednostavljivanje ili upravljanje izlaznim dokumentima kompanije.
Sa druge strane, zakupi se potpisuju na dugoročni period. Uglavnom 5 godina. Morate osigurati da volumen štampe ostane isti. U suprotnom ste zarobljeni u ugovoru, što je ponekad veliki rizik za mala preduzeća i startupe. Ovaj je rizik bio očit prošle godine za vreme pandemije kada su firme smanjile štampanje, ali ne možete ništa učiniti jer ste “zarobljeni”u ugovoru.
Još jedan nedostatak iznajmljivanja -lizinga štampača je taj što je skuplji. Mnoga preduzeća preplaćuju stvarnu vrednost kopirne mašine ili štampača tokom perioda zakupa, a takođe i za održavanje.
Kupovina novog štampača
Sledeća opcija je kupovina potpuno novog štampača ili fotokopir aparata.
Jednostavna kupovina štampača jednokratna je razmena novca za imovinu koja se amortizira. Tada je to vaša imovina, tačno znate koliko za nju plaćate i sa njom možete raditi što god želite. Koristite ga ili, ako vam više nije potreban, prodajte. Ne zavisite o ugovoru ili trećoj strani i možete biti vrlo fleksibilni u održavanju.
Kada kupujete štampač, morate uložiti veliku početnu investiciju. To je zato što ne uključuje stalne troškove štampača, kao što je zamena kertridža ili drugih rezervnih delova. Zamena potrošnog materijala vrlo je skupa i ponekad čak premašuje troškove štampača. Ako su vam potrebni zamenski delovi, možda ćete ih trebati čekati danima ili ih od dobavljača kupiti po velikoj ceni. Ali kupovina štampača takođuključuje i dodatni posao. O štampaču morate brinuti sami. Usluga održavanja nije besplatna. Sve ovo dolazi uz dodatni trošak i zauzima vaše ionako ograničeno vrijeme. Da ne spominjem garantni period, čak i ako je uključen, bez štampača ćete ostati barem nekoliko dana.
Najam, iznajmljivanje štampača
Jedan od najboljih izbora za iznajmljivanje je da imate veliku fleksibilnost, jer ugovori nisu dugi kao kod najmodavca. To vam daje veliku slobodu prilikom odlučivanja o ugovoru o najmu. To je isplativo rešenje jer nema početnih ulaganja. Savršeno za nova preduzeća ili one koji žele “bezbrižno” rešenje.
Iznajmljivanje štampača je izvrsno rešenje za optimizaciju i bolji pregled troškova štampe u vašem poslu. Cena mesečnog najma potpuno je fiksna, bez dodatnih troškova, prilagođena količini štampe i najprikladnijoj vrsti uređaja za pojedinačni posao. Paket je povezan sa brojem otisaka i određujete ga vi u dogovoru sa našim prodajnim stručnjacima.
Cena najma štampača uključuje uslugu i sve rezervne delove za štampač, tako da ne morate brinuti ni o čemu u slučaju kvara ili potrebe za zamenom kertridža.
Za razliku od kupovine štampača posle koga sami morate brinuti o održavanju ili skupo platiti servisnog tehničara, naš tim za tehničku podršku izuzetno brzo reaguje kako bi vam omogućili nesmetani rad. Stručnjaci call centra takođe su vam na raspolaganju da pruže stalnu podršku i odgovore na sva vaša pitanja.
Rešenje Optiprint omogućuje da ne bacate kertridže tokom celog veka trajanja štampača, bez obzira na količinu štampe. U trendu smanjenja otpada u procesu proizvodnje koristimo puno otpadnog materijala koji bi inače završio na deponijama. Tokom rada, Optiprint je uštedeo približno 3.820.000 kertridža kroz naš razvoj zasnovan na ponovnoj upotrebi kertridža.
Optiprint je na tržištu najma opreme i usluga iznajmljivanja opreme od 2009. godine, koja je sve veća industrija.
Optiprint uvek stavlja svoje kupce na prvo mjesto, o čemu svedoči više od 4.100 zadovoljnih kupaca. Razvijenom franšiznom mrežom u celoj Sloveniji, a time i lokalnim prisustvom, osiguravaju brzi odgovor bez obzira na vašu lokaciju.
Sa modelom poslovne franšize prisutni su i u inostranstvu, u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Rumuniji, Italiji i u Češkoj. Više informacija o tome kako postati naš franšizni partner možete pronaći ovde.
Na kraju je još uvek odluka za krajnjeg korisnika ili kompaniju ono što im najviše odgovara. Ali preporuka svakako ide za iznajmljivanje. Svakako ima više prednosti nego nedostataka. Pruža vam slobodu i izbor da u bilo kojem trenutku potpišete i otkažete ugovor, ali sa druge strane daje vam priliku da svoje dragocjeno vreme potrošite na svoj posao i stvari koje volite raditi umesto da ga trošite na održavanje, kupovinu rezervnih delova ili čitanje ugovora. Na kraju dana sam odlučio da iznajmim Optiprint TOP paket.